Den 1 juli møttes styret i Namsenvassdraget Elveierlag til styremøte og midsesongevaluering.
Styret i SUM ser det som helt nødvendig å skjerpe inn tidsfrist for rapportering av fangster.
Årsaken er stor usikkerhet i forbindelse med innsig av atlanterhavslaks til kyst og elver i Norge.
De aller fleste er kjent med at 33 elver fra Namsen og sørover til svenskegrensen er stengt for
fiske. Fiske i sjø etter laks er også stengt.
Her finner du veiledning på hva du skal gjøre vis du fanger oppdrettslaks i Namsenvassdraget
Her vil det komme dokumenter som omhandler ny organisering av SUM
Styret i NE informerer om hvordan dem blir at tolke regel om sesongkvote i 2024.
Styret i Namsenvassdraget Elveierlag har den 30/6 gjennomført midsesongevaluering for vassdraget. Les vedtaket her.
Her finner dere informasjon om Pukkellaks. Se link for informasjon.
RS har vedtatt at fredet fisk som ikke vil overleve en gjenutsetting skal avlives og leveres til mottaksstasjon. Styret i NE vill ved en senere anledning ta beslutning om hva man skal gjøre med laks som blir levert, tidligere år har sykehjem i Grong og Overhalla fått laks levert til seg.